Clubture

Arbyte 2.0

Nositelj
Umjetnička organizacija Škvadra
Partneri
KA - Matrix - Udruga za društveni razvoj, Forum udruga nezavisne kulture - FUNK, Udruga za umjetnost i stvaralaštvo Reart
Godina
2024
Mjesta
Osijek, Koprivnica, Karlovac

Arbajt Kolektiv u suradnji s partnerima organizirao je gostovanje plesne predstave Arbyte 2.0 u Osijeku, Koprivnici i Karlovcu. U Osijeku je izvedba organizirana kao dio programskih aktivnosti ReArt festivala, a plesna predstava je održana u prostoru osječke Tvrđe, u nedjelju 23. 6. Turneja se nastavila gostovanjem u koprivničkom prostoru FUNK-a, koje se održalo u ponedjeljak, 8. 7. Posljednja postaja turneje bila je u javnom prostoru MUZA u Karlovcu, 12. 7., što je ujedno bilo prvi puta da Arbajt Kolektiv izvodi predstavu na otvorenom. ˝Interdisciplinarna suradnja umjetnika i umjetnica okupljenih u Arbajt Kolektiv počinje 2021. godine, a u središte zanimanja postavljaju odnos umjetnosti i rada kako bi razbili mitove o romantiziranom pogledu na umjetnički rad koji karakteriziraju prekarni radni uvjeti. Kolektiv koristi različite formate, poput umjetničkih intervencija u javnom prostoru, plesnih predstava, izložbi i slično, kako bi komunicirali probleme s kojima se susreće umjetnička scena u Hrvatskoj i šire. Kratkoročni i nestabilni ugovori, niska primanja, fleksibilno radno vrijeme, eksploatacija, samozapošljavanje i prilagođavanje zahtjevima tržišta pojmovi su koje možemo svesti pod zajednički nazivnik prekarnih radnih uvjeta. U kontekstu neoliberalnog kapitalizma umjetnički rad promatran je kao hobi, a ne kao posao koji zahtjeva nadnicu. Polazeći od gradilišta kao nalazišta izvedbenog i scenografskog materijala pristupamo konceptu izgradnje plesne predstave Arbyte 2.0 kako bismo naš rad učinili vidljivim i mjerljivim. Uvodeći rekvizite iz okoliša u kojem prepoznajemo mjerljiv rad publici nudimo proboj u izvedbu iza koje stoje mjeseci potplaćenog rada, a utrošak vremena ne podliježe zakonima ekonomije, zbog čega je taj rad nevidljiv. Međutim, obrnutom logikom izgradnje scene uvodimo dramaturški i koreografski pristup koji dekonstrukciju postavlja kao krajnji cilj, pri čemu publika prisustvuje izvedbi koja nastaje u trenutku njezina rušenja. Obrnuta logika podrazumijeva rekvizitu koja nije isključivo u službi estetike krajolika već postaje sastavni dio mehanizacije plesnog pokreta i uporište stvaranja fizičkog materijala.˝