English

Clubture

Kugla

(Umjetnička organizacija Kuća ekstremnog muzičkog kazališta - Kugla)


adresa
Vareška 19, Zagreb
kontakt osobe
Damir Bartol Indoš
članica od
2013. godine
Postavlja se više vrsta pitanja koja zahtijevaju odgovor na naziv DB Indoš/ Kuća ekstremnog muzičkog kazališta, što je muzičko u ekstremnom kazalištu, što je kazališno u ekstremnoj muzici, što je DB Indoš u Kući – pitanja su to o različitim pragovima postajanja u ekstremnom, muzičkom, kazališnom, kućnom. Sva su to postajanja uhvaćenih izvođača ''na djelu'' proizvodnje niza zvukova proizlazećih iz ''duhovno recikliranog smeća'', glasova koji uranjaju u njihove šupljine, rupe, crne akustičke kutije, njihovih gesta ruku koje stupaju u dodir sa površinom zvuka, prebirući prstima inzistiraju da zvuk nastane struganjem, škripanjem, cviljenjem, udaranjem, vibracijom, rezonancijom, nadalje tu su prisutne geste  potezanja i vučenja, vrtenja, otvaranja i zatvaranja, klizenja i guranja, kotrljanja, savijanja i stezanja, zavrtanja i odvrtanja. Od početka su tu preklapanja, ispreplitanja, instrumentalni nesklad, spojen sa drugim elementima - tekstom, slikom, plesom koji danas daje sve veći značaj jednom novom pragu na kojeg stajemo, preko kojeg prelazimo, prag je to jednog protu-muzičkog sadržaja u odnosu uobičajeno shvaćenog muzičkog sadržaja proizvedenog simfonijskim instrumentima. Instrumentarij kojim ekstremno muzičko kazalište radi su stari glomazni hard disc, drobilica za orahe, šeljezno rebrasto sušilo, ljevak špric kante, željezno violončelo, bravarski stol sa opružnim ladicama, magnetske pločice, Šahtofoni, a njihove simfonije su šahtofonije. U Šahtofonističkoj izvedbi sudjeluje podjednako više dijelova tjela i njegovih organa – istovremeno u relativno kratkim jedinicama vremena Šahtofonist-ica postaje zvučno tijelo bez i sa organima- stopalo desne noge papučica za ritam, kažiprsti obje ruke navigatori brojanja i nadziranja redova vizualnih zvučnih informacija dolaze u najveću blizinu suradnje sa očima i mozgom, veza crijeva pluća grlo proizvode nacrtano glasanje, trup i glava su njihajući i stalno su prisluškivani od oba uha, prsti obje ruke u potrazi su za prstohvatom zvuka opruga, hvatanje i potezanje, zatvaranje i otvaranje izmjenjuju se kroz izvedbu obojane brojčane operacije. U Šahtofoniji rezovima riječi i zvukova, petljama riječi i opružnih ruku izvodi se višestruko dezerterstvo: riječi od sadržaja vlasti i zvuka od muzičkog sadržaja, oprugara od gospodara i šahtofoniste od šahtofona, a satno trajanje vremena zamjenjuje se brojanjem vibracija opruga... Gesta Šahtofonista-ice klasnog je karaktera, isprepliće geste radnika – oprugara i umjetnika- glazbenika, proizvodeći Šahtofonije proizvodi niz postojanja oprugarom umjetnika, umjetnikom oprugara, glazbenikom radnika, radnikom glazbenika.